Logowanie do systemu bibliotecznego

Od początku lipca pracujemy w nowym systemie bibliotecznym Alma z wyszukiwarką Primo VE, dostępną pod adresem: https://szukaj.bm.cm.umk.pl. To wspólny system i wspólny katalog dla wszystkich bibliotek UMK w obu kampusach: toruńskim i bydgoskim.  Czytelnicy związani z UMK – studenci, doktoranci, pracownicy UMK i absolwenci – logują się do wyszukiwarki Primo i konta czytelnika WYŁĄCZNIE poprzez Centralny Punkt Logowania UMK (CPL). Pozostali czytelnicy  – pracownicy Szpitala Uniwersyteckiego, RCIM i inni – mogą się zalogować TYLKO za pomocą Numeru karty czytelnika i hasła.

Studenci i doktoranci

Studenci i doktoranci mają obowiązek posiadania konta na centralnym serwerze kont administrowanym przez UCI, co automatycznie daje dostęp do Centralnego Punktu Logowania UMK – więcej informacji: jak założyć konto.

Absolwenci

Absolwenci chcący korzystać z zasobów biblioteki, muszą posiadać aktywny dostęp do CPL, co wiąże się z posiadaniem absolwenckiego konta pocztowego (o adresie xxxx@abs.umk.pl).  Adres ten jest jednocześnie loginem (nazwą użytkownika) w CPL. Aby założyć takie konto wystarczy wypełnić krótki formularz dostępny na stronie Program „Absolwent UMK”. Absolwenci, którzy już posiadają takie konto, a dotychczas z niego nie korzystali i nie pamiętają hasła, powinni skontaktować się mailowo z obsługą Programu pod adresem: program@absolwent.umk.pl w celu ustalenia nowego hasła.

Pracownicy UMK (w tym Collegium Medicum)

Pracownicy UMK w zdecydowanej większości posiadają i aktywnie korzystają z Centralnego Punktu Logowania UMK (CPL).  Osoby, które nie posiadają takiego konta, mogą je założyć na serwerze Collegium Medicum lub serwerze UMK.

Osoby posiadające aktywny dostęp do Centralnego Punktu Logowania UMK, a nie mogące zalogować się za jego pośrednictwem do Primo, proszone są o kontakt z Wypożyczalnią (pomocna będzie znajomość loginu do CPL).

Czytelnicy niezwiązani z UMK

Czytelnicy logujący się do Primo przy użyciu  Numeru karty czytelnika i hasła otrzymali pocztą e-mail wiadomość z linkiem do strony, na której można ustawić nowe hasło. Link był ważny przez siedem dni. Aby otrzymać taką wiadomość ponownie, wystarczy na stronie logowania kliknąć link: Nie znam/pamiętam hasła i w kolejnym okienku podać podstawowy identyfikator/nr karty bibliotecznej lub adres e-mail przypisany do konta czytelnika. Osoby, które nie otrzymały takiej wiadomości proszone są o kontakt z Wypożyczalnią w celu weryfikacji adresu e-mail zapisanego w systemie bibliotecznym.

Prosimy aby pamiętać o wylogowaniu się z systemu bibliotecznego po zakończeniu pracy – zwłaszcza na komputerach publicznych. Zachęcamy do zapoznania się z filmami instruktażowymi (Pierwsze kroki)  dostępnymi na stronie startowej Primo. Oparte są one na widoku wyszukiwarki dostosowanym do kampusu toruńskiego, minimalnie różniącego się od wyszukiwarki Biblioteki Medycznej Collegium Medicum. W razie problemów z logowaniem i zamawianiem książek jak zawsze, wszelkiej niezbędnej pomocy, udzielą Państwu nasi bibliotekarze.