Na wszystkich stronach i widokach katalogu wyświetlanych na dużych ekranach (komputer) dostępna jest ikonka narzędzia „Zgłoś problem”. Na małych ekranach (smartfony) została ona przeniesiona do menu katalogu (…).
Narzędzie pozwala zgłosić pracownikom Biblioteki problem w jednej z trzech kategorii:
- Niepoprawny link
- Błąd w opisie publikacji
- Problem z logowaniem
Wysłane zgłoszenie trafia mailem do odpowiedniego bibliotekarza lub administratora, który w godzinach pracy biblioteki zajmie się rozwiązaniem problemu. Na podany w zgłoszeniu adres e-mail bibliotekarz odeśle odpowiedź zwrotną dotyczącą rozwiązania lub prośbę o ewentualne uzupełnienie informacji. Informacja o samym przyjęciu zgłoszenia nie jest wysyłana e-mailem.
Ważne jest, aby w miarę możliwości zgłosić problem z miejsca, w którym on wystąpił – pracownik realizujący zgłoszenie otrzyma wówczas dodatkowe informacje o kontekście zdarzenia, co ułatwi znalezienie najlepiej dopasowanego rozwiązania. W przypadku braku odpowiedzi do następnego dnia roboczego, prosimy o sprawdzenie, czy ewentualna wiadomość nie trafiła do folderu SPAM lub podobnego.
Niezależnie od tego narzędzia, zaistniały problem można zgłosić mailowo: udostepnianie@cm.umk.pl lub telefonicznie: (+48 52) 585-3510.